Score with concepts, run with ideas

Klantcase: SB-coaching

Hier is het project dat Centrista heeft uitgevoerd voor SB Coaching. Ontdek hoe wij te werk gaan en wat we voor hen hebben bereikt!

klantcase en review sb coaching
1.
Stap 1

In meerdere sessies hebben we Steffan en zijn bedrijf grondig leren kennen en doorgrond.

2.
Stap 2

Met alle verzamelde informatie hebben we een communicatie- en websiteconcept ontwikkeld en gepresenteerd.

3.
Stap 3

De concepten zijn bijgeschaafd en doorontwikkeld tot de uiteindelijke oplevering en een succesvol eindresultaat.

Vraag

SB Coaching benaderde ons met de vraag om een nieuwe website te ontwikkelen.

Onze aanpak

Bij Centrista geloven we niet in het direct creëren van content of ontwikkelen van een website zonder een gedegen strategie. We zijn ervan overtuigd dat er eerst een goed doordacht verhaal moet zijn.

Daarom hebben we in overleg met Steffan van SB Coaching uitgebreid de tijd genomen om zijn kernwaarden en unieke kenmerken te ontdekken. Door middel van meerdere gesprekken en een eigenschapsanalyse, hebben we onderzocht wat hem onderscheidt, waar zijn passie ligt, en welke aspecten van zijn werk hij minder aantrekkelijk vindt.

Op basis van deze inzichten hebben we een concept ontwikkeld dat het verhaal van SB Coaching helder en samenhangend maakt. Dit leidde tot een vernieuwde benadering van de doelgroep, gericht op drukbezette professionals. Deze professionals zijn vaak succesvol in hun werk, maar worstelen met het vinden van tijd om aan hun fysieke gezondheid te werken, iets wat cruciaal is voor hun algehele succes en scherpte in het zakenleven.

Oplossing:
We hebben ervoor gekozen om steviger in te zetten op online coaching, wat beter aansluit bij de drukke agenda’s van deze professionals. Dit werd gekoppeld aan de slogan #BeSmartGetFit, die de belofte van een slimmer, fitter en gezonder leven ondersteunt.

De volgende stap was het ontwikkelen van een website die er naast mooi uit ziet ook echt past bij de (nieuwe) boodschap en die dat krachtig overbrengt.

De website is volledig gebaseerd op het concept waarbij we open en duidelijk zijn over wat je kunt verwachten met duidelijke beloftes en een vraag aan commitment omdat het start met intrisieke motivatie iets wat geheel aansluit op Steffan zijn karakter, manier van werken en visie.  

Resultaat:
Een nieuwe website met duidelijke boodschap. Maar het bleef niet bij een website. Om ervoor te zorgen dat de juiste mensen deze website bezoeken, hebben we gekeken naar waar de doelgroep zich bevindt. Uit onze analyses bleek LinkedIn het meest geschikte platform om deze professionals te bereiken. Daarom hebben we een strategie ontwikkeld specifiek gericht op LinkedIn, die naadloos aansluit bij de nieuwe positionering van SB Coaching.

"Een geweldige ervaring"

Steffan Botter - eigenaar SB coaching

"Een geweldige ervaring met Centrista!

Vijf maanden geleden was ik op zoek naar iemand die voor mij een nieuwe website kon maken, en zo kwam ik bij Centrista terecht. Vanaf het eerste moment was er een klik en Gert Jan heeft me vanaf A tot Z geholpen.

Wat Centrista onderscheidt, is dat ze niet zomaar een website maken. Gert Jan heeft echt de tijd genomen om iets te creëren dat volledig op mij persoonlijk is afgestemd, met een uitgebreide strategie vooraf. Dit is wat het zo uniek maakt!

En dat unieke zie je terug in het eindresultaat. Als je echt iets bijzonders wilt? Kies dan voor Centrista."

Score with concepts

Bij Centrista starten we nooit zomaar met contentproductie. We geloven in het ontwikkelen van een sterk concept dat als basis dient voor alle communicatie-uitingen.

Dit begint bij een diepgaand begrip van de klant en zijn of haar onderneming. Alleen met een scherp beeld van wat je wilt uitstralen en bereiken, kun je je moment claimen en daadwerkelijk impact maken.

Ben jij (ex) topsporter, ondernemer in de sport of ondernemer die een link met sport wil maken? Spreekt bovenstaande case + review jou aan? Neem dan contact met ons op!

"Sport haalt het beste in mij naar boven. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor anderen!"

Gert Jan Stevens

oprichter en eigenaar Centrista

Meer van Centrista

Fotostrategie Sportloaded

Sportloaded is een van de labels van Centrista. We hadden meer dan 800 blogs geschreven en stonden voor de uitdaging om hier unieke beelden bij te krijgen die passen bij het platform! Door middel van een goede strategie ontwikkelden we een mooie stijl, resulterend in duizenden unieke sportfoto's.