Score with concepts, run with ideas

Sponsors binden

Centrista is dé partner voor jou als beginnende, ervaren of ex-topsporter die zich wil profileren als merk en zakelijk wil groeien. Wij begrijpen de unieke uitdagingen en kansen in de sportwereld en helpen je om jouw verhaal op een krachtige manier te communiceren en te vermarkten.

Problemen die we oplossen:

Wat we voor jou doen

Ontwikkeling van een krachtig merkverhaal

Wij helpen je een authentiek merkverhaal te creëren dat jouw waarden, passies en unieke kwaliteiten weerspiegelt.

Concreet plan en heldere visie

Samen stellen we creatief maar uitvoerbare strategie op die aansluit bij jouw ambities en de sportmarkt, zodat je met vertrouwen jouw volgende stap kunt zetten.

Verbinding tussen sport en zakelijk leven

We helpen je om de brug te slaan tussen jouw sportieve carrière en zakelijke kansen. We vermarkten jouw unieke propositie en zorgen ervoor dat je de juiste sponsoren aan je bindt.

Effectieve communicatie en positionering

Wij zorgen ervoor dat jouw verhaal op een krachtige manier wordt gepresenteerd aan relevante doelgroepen, zodat je jouw merkwaarde verhoogt en je positie versterkt.

Wat dit voor je oplevert

Door te werken aan je merkverhaal profiteer je als sporter van de kans om een krachtig communicatiemiddel te worden. Je raakt mensen in hun hart, vergroot de betrokkenheid van je fans en wordt meer dan alleen de sporter die voor goud gaat. Je wordt de sporter die voor goud gaat met een uniek verhaal en een loyale fanbase. Dit is precies het haakje voor sponsoren, want veel sponsoren houden van sport, maar willen hun geld goed besteden. Ze investeren graag in mensen met een verhaal, passie en toewijding — in zaken die emotie oproepen.

Hi, ik ben Gert Jan Stevens, het gezicht achter Centrista. Met meer dan 10 jaar ervaring in sport en marketing kennen we de ins en outs en weten we wat wel en niet werkt. We hebben een uitgebreid netwerk dat meerdere klanten stappen vooruit heeft laten zetten. We doen dit voor merken, sporters, overheden en bedrijven binnen en buiten de sport.

Contact met Centrista

Ontdek de kracht van sport

Zo pakken we het aan

sportsponsoring jorrit bergsma
1.
Merk ontwikkeling

We starten met merkontwikkeling. Dat betekent dat we een sterk verhaal creëren rondom jou als sporter of club. Een verhaal dat resoneert en een duidelijke propositie biedt. Hierdoor hoeven we veel minder "met de pet rond" en kunnen we juist op basis van inhoud waarde bieden.

2.
Vermarkten

Vervolgens slaan we de brug tussen jouw verhaal en de positionering richting het bedrijfsleven. We gaan actief aan de slag met jouw verhaal en leggen de nodige verbanden en verbindingen. Dit doen we deels voor je, maar we begeleiden je ook zodat je het zelf ook gaat beheersen.

3.
Uitvoer

Sportsponsoring is meer dan alleen een logo. Het draait om waarde en een sterk verhaal. Wij helpen met activaties en content, nemen het werk uit handen en zorgen dat sponsors hun sponsoring breed inzetten. Zo binden we ze langer aan jou.

Volledige focus op de sport

Als sporter of sportclub wil je je volledig richten op het behalen van prestaties. Dat vraagt vooral om tijd en geld, naast het talent en karakter dat je al hebt. Wij helpen je door te beginnen bij jezelf: we creëren een sterk verhaal, schrijven een duidelijke propositie en brengen dit vervolgens naar de markt.

Merkverhaal

We ontwikkelen een merkverhaal, want zonder dat verhaal is het alsof je met hagel schiet. Met een sterk merkverhaal kun je inhoudelijk het gesprek aangaan met overheden en bedrijven. Je voegt waarde toe, hebt iets te vertellen en vermijdt oppervlakkigheid.

Doen wat bij je past

Zodra we jouw merkverhaal helder hebben, kijken we ook naar wat jij leuk vindt en waar je goed in bent. Op basis daarvan bepalen we hoe je echt waarde kunt toevoegen, bijvoorbeeld bij activaties of andere sponsoractiviteiten. Zo vermijden we ongemakkelijke situaties of dingen waar je geen zin in hebt, want dat is voor niemand bevorderlijk.

Maatschappelijke impact

In onze ogen kan elke sporter maatschappelijke impact maken. Door dit aspect te benutten, word je aantrekkelijk voor de gemeenschap, of dat nu fans, bedrijven, provincies of steden zijn. Deze pijler zetten we dan ook volop in. Het mooie is dat je hiermee direct voelt dat je waarde biedt. Je sport natuurlijk voor jezelf, maar je bent zoveel meer dan dat.

Inhoud

We vermijden het gevoel dat je "met de pet rond moet" en je daardoor schuldig voelt. In plaats daarvan gaan we aan de slag om echte waarde toe te voegen. Zodra je dat doet, kun je daar met vertrouwen een goed bedrag voor vragen. We zorgen ervoor dat je gesprekken kunt voeren op basis van inhoud, in plaats van oppervlakkig te blijven met: "Ik heb zoveel nodig, en jij krijgt X aan exposure terug."

Focus op de sport

We hebben het al eerder genoemd, maar het is belangrijk om de focus op de sport te houden. Logisch, want daar liggen jouw doelen en ambities. Met goede contracten kun je de randvoorwaarden optimaal inrichten, zodat die ene speciale prestatie steeds dichterbij komt.

Levenlang voordeel

Wij geloven in een leven lang voordeel van topsport, en daar werken we samen aan. Het gaat niet alleen om de contracten voor de komende twee jaar, maar ook om het delen van kennis en het ontwikkelen van een duurzaam plan. Zo profiteer je, ook nadat je gestopt bent, van jouw unieke talent.

Succesvolle samenwerkingen

Inzicht in ons werk

Eventcase: Padellen met de Rebellen

Het concept 'Padellen met oud-profs' van FC De Rebellen werd op 12 oktober gelanceerd. Een geweldige dag met volop enthousiaste reacties. Nieuwsgierig naar hoe het eruitzag en wat mensen ervan vonden?

Klantcase: SB-coaching

SB Coaching kwam met de vraag om een nieuwe website te bouwen. Maar het resultaat was een compleet nieuwe boodschap en strategie. Benieuwd hoe dat eruitziet? Je leest het hier!

Case: sportsponsoring Jorrit Bergsma

Vlak voor de start van het schaatsseizoen kwam Jorrit Bergsma, olympisch kampioen en marathonschaatser, bij ons met een uitdaging: er was nog één sponsorplek vrij op zijn schaatspak. Een kans die snel ingevuld moest worden. Lees hier hoe we dit hebben ingevuld.

Eventcase: Eerste editie van Sportconnect

Op 19 september 2024 organiseerden we met trots de allereerste editie van SportConnect, een initiatief van Centrista dat sportprofessionals met elkaar verbindt. Benieuwd naar de reacties en de opzet?

Hi, ik ben Gert Jan Stevens, het gezicht achter Centrista. Met meer dan 10 jaar ervaring in sport en marketing kennen we de ins en outs en weten we wat wel en niet werkt. We hebben een uitgebreid netwerk dat meerdere klanten stappen vooruit heeft laten zetten. We doen dit voor merken, sporters, overheden en bedrijven binnen en buiten de sport.

Contact met Centrista

Wij kunnen je helpen, als je wil