Join the squad

Score with concepts, run with ideas

Écht profiteren van de kracht van sport

In een wereld waar we gemiddeld 8 uur per dag naar schermen staren en AI-tools het maken van content makkelijker maken, wordt het steeds moeilijker om jouw verhaal over te brengen. Onderzoek toont zelfs aan dat een goudvis zijn aandacht beter en langer kan vasthouden dan een mens online. Met dat in gedachten en de drang om jouw verhaal, boodschap en diensten te communiceren, blijft er maar één oplossing over: een strategie bepalen. Sla duidelijke piketpaaltjes en houd altijd vast aan jouw identiteit, zodat jouw onderneming ver verwijderd blijft van oppervlakkigheid. Op die manier maak je een uniek verschil en bereik je jouw doelgroep effectief.

0 +
ideeën en concepten
0 %
toewijding
0
uur in de week

“Maar… ik wil er gevoel bij hebben en invloed uitoefenen"

Terecht. In onze ogen essentieel. We zien te vaak dat ondernemers en bedrijven een zak geld op tafel leggen bij marketingbureaus zonder precies te weten waar ze in investeren. Wij geloven dat je op een verjaardagsfeestje moet kunnen uitleggen waarom je investeert, wat je verwacht en waarom. Als je dat niet helder hebt, heeft het  geen kans van slagen. Dan stap je met verkeerde verwachtingen in en ben je simpelweg niet in staat om de juiste stappen te zetten. Bovendien draait het allemaal om jou en jouw bedrijf. Tot die kern moeten we komen om vervolgens in te zetten voor de juiste resultaten.

We snappen dat het vinden van een geschikte partij geen makkelijke keuze is

Durven, gaan, vertrouwen hebben. Eigenschappen die ondernemers niet vreemd zijn. Zo begint vaak een onderneming. Zelf doen, ontwikkelen en de schouders eronder zetten. Je hebt daardoor (gevoelsmatig) volledige controle. Een prettig gevoel in die zin, jij bent de stuurman en wilt graag richting geven. En dat is ook belangrijk.

Maar als je er op inzoomt, is jouw verhaal goed overbrengen, op een manier die bijdraagt aan jouw doelstellingen, van cruciaal belang voor het verder uitbouwen van jouw onderneming. Dat doe je er niet even bij. Zeker niet als je de kracht en impact van sport wil benadrukken. Dat is een specialisme waar kennis, ervaring, kunde en netwerk voor nodig zijn. Een marketingbedrijf zonder affiniteit met sport kan de vinger niet op de zere plek leggen. Positief gezegd, kan de kracht van sport niet zien. Ze blijven algemeen, waardoor je kansen voor open doel mist. 

Heb jij dat gevoel? Heb jij het idee dat je jouw branche, de sportbranche, niet voldoende benut

‘Als het er echt toe doet. Als het echt high-interest is, ga je liever naar de specialist dan naar de supermarkt.’

- Pieter Zwart (CEO Coolblue)

Run with ideas, score with concepts

De uitspraak van Pieter Zwart weerspiegelt onze kijk. Goed om te weten, deze uitspraak komt voort uit Coolblue’s keuze voor specialisatie. Ze hebben een duidelijke koers vastgesteld en varen hierdoor elke dag dezelfde richting op. In dit geval draait het om specifieke keuzes in producten en assortiment. Dit maakt hen sterker, overtuigender en een specialist. Dit geldt ook voor jouw marketing en positionering.

Wat gaat jouw boodschap zijn? Hoe moet er tegen jou aangekeken worden? En hoe doe je dat dan precies? We zien nu teveel bedrijven vanaf de middenlijn schieten. Maar de kans van slagen is zo klein. Het is lukraak proberen.

Waarom zou je aan een wielerronde meedoen als je niet zeker weet dat er een finish is Kies een richting en een doelstelling waarin je je onderscheidt. En dat begint altijd heel dicht bij jezelf. Niet eenvoudig. Maar het maakt écht verschil. Daar helpen we mee.

Waar we heel duidelijk inzetten op concepten. Concepten die je meermaals kunt inzetten. Zodat de boodschap en jouw inspanning efficiënter wordt.

Door jouw talent en identiteit, gaat marketing werken

Door jouw geloof, talent, doorzettingsvermogen, denkvermogen ofwel identiteit gaat marketing werken! Dat komt omdat elke generieke boodschap ineens richting krijgt. Het plaatsen van tekst, video’s, foto’s of andere vormen van content krijgt hierdoor een heldere focus. Het betekent dat je kaders hebt waarbinnen je kunt bewegen, waardoor alle uitingen scherper en duidelijker worden. Mensen gaan herkennen wie jij bent en waar je voor staat. Daarnaast is jouw boodschap zo helder dat het beter aankomt bij je doelgroep, waardoor je een grotere fanbase opbouwt maar ook meer omzet genereert.

Contact met Centrista

Wij kunnen je helpen, als je wil

Hi, ik ben Gert Jan Stevens, het gezicht achter Centrista. Met meer dan 10 jaar ervaring in sport en marketing kennen we de ins en outs en weten we wat wel en niet werkt. We hebben een uitgebreid netwerk dat meerdere klanten stappen vooruit heeft laten zetten. We doen dit voor topsporters en voor bedrijven in de sport.

Run with ideas Score with concepts
Run with ideas Score with concepts

S

Strategie

Strategie is essentieel. Laten we het dus “stratekey” noemen 😉. Zonder strategie is alles wat je publiceert oppervlakkig, zonder doel, en vaak zonder specifieke boodschap. Dat is iets wat je wilt vermijden.

Mensen worden dagelijks overspoeld met een enorme hoeveelheid content, mede dankzij AI. De vraag is: hoe ga jij de aandacht trekken van jouw doelgroep in een wereld waarin we gemiddeld 10 uur per dag aan schermtijd besteden en waarin er miljarden contentmakers zijn?

Het begint allemaal bij jou en je onderneming. Wat wil je uitstralen? Hoe wil je dat mensen naar je kijken? Wat onderscheidt jou van je concurrenten? Wat zijn je doelstellingen? Dit soort vragen worden behandeld tijdens onze strategiesessie en vormen de basis en kaders voor al jouw uitingen. Benieuwd naar hoe zo’n sessie er precies uitziet? Je vindt alle details hier!

C

Content

Content is de vertaling van jouw identiteit, bedrijf en doelstellingen naar tekst, foto’s, video’s, audio en visuals.

Dit vergt precisie en betekent dus dat we ver wegblijven bij lukraak contentproductie. We moeten jouw boodschap doeltreffend overbrengen, zodat je jouw doelgroep weet te bereiken, werkt aan je naamsbekendheid, omzet weet te behalen of andere doelstellingen te realiseren.

Tijdens onze strategiesessie komen we bij de kern en in deze fase vertalen we deze met precisie door.

O

Online

Publicatie. We gaan jouw boodschap aan de wereld vertellen. Voor de buitenwereld is dit het begin, voor jou een onderdeel en een stap in de goede richting. Het online gaan lijkt het begin en ook direct het einde.

Maar niets is minder waar.

Het is letterlijk een stap. Een belangrijke stap, want zodra je het alleen bij online zetten houdt, houden we het veel te oppervlakkig. Het is belangrijk om te kijken waar jouw doelgroep zit, waar je boodschap aanslaat, maar ook hoe je boodschap aanslaat. En dat is per kanaal anders.

Deze fase heeft lichte overlap met het strategietraject, het verschil is dat het nu concrete vormen aanneemt.

R

Reach

Instagram, LinkedIn, TikTok, je eigen website of andere kanalen: bij elk platform zijn er ‘handigheden’ die je helpen bij het vergroten van je bereik.

Neem bijvoorbeeld bij een goed geschreven blogartikel de alt-tag, meta-omschrijving en titel goed mee. Realiseer je ook dat LinkedIn de gebruiker het liefst op het platform houdt, dus een externe link wordt minder goed opgenomen in het algoritme.

Hebben we het al gehad over het aantal #hashtags bij Instagram? De juiste dingen doen betekent meer bereik, waardoor jij jouw bedrijf en jouw boodschap aan meer mensen hebt kunnen overbrengen.

E

Engagement

Andere woorden voor engagement zijn: betrokkenheid, verbondenheid, interactie. Het betekent dat we komen bij het punt waar de inspanningen voor bedoeld zijn.

We willen dat mensen betrokken raken, dat ze een verbondenheid voelen en bereid zijn zaken met je te doen. Het consistent doorvoeren en ontwikkelen van je contentstrategie zorgt ervoor dat jij jouw doelstellingen gaat behalen!

Jouw strategie & boodschap

Waar veel ondernemers en bedrijven beginnen met de output, beginnen wij met de input. Ofwel het neerzetten van een goede strategie.

Dat begint met doorgronden, jezelf echt goed leren kennen, kaders neerzetten en het stellen van vragen waar je goed over na moet denken.

Dus wat wil je overbrengen, waar sta je voor, waarom doe je zoals je doet, wanneer komen klanten bij je.

Dit levert je houvast en een duidelijke koersrichting op in je uitingen. Met uitingen bedoelen we visuele aspecten als foto, video, tekst, website enzovoorts.

Dit noem ik ook wel het deel waar je van de buitenwereld de complimenten voor krijgt. Uiterst belangrijk.

Iets waar we (in samenwerking met gespecialiseerde partners) je 100% mee helpen. Hieronder geven we inzicht in onze services.

Copywriter

Écht goede teksten. Geen twaalf in een dozijn. Een heldere boodschap, speciaal voor jou.

Foto

Persoonlijke foto’s die passen bij jouw boodschap voor meer aanspraak op o.a. je socials en website

Graphics

Van nieuwe huisstijl tot het ontwikkelen van graphics voor je website, socials, offline promotie en events.

Strategie

Samen op weg naar een scherpe strategie. Uitgewerkt op één A4 als jouw houvast.

Video

Video in alle vormen. Van bedrijfsreportage tot korte filmpjes. Prachtige beelden met elk hun eigen doel.

Website

Een website die past bij jouw verhaal, event, bedrijf en identiteit maar daarnaast ook voldoet aan alle door Google gestelde eisen.

Sterk verbeterde focus en boodschap waardoor marketing bijdraagt aan jouw doelstellingen!

Een plan op één A4, waardoor je je boodschap direct sterker overkomt!

Bevrijd jezelf tijdrovende taken, zinloze investeren en krijg meer focus op jouw doelen

Hoe meer mensen je content zien, hoe meer erover gepraat wordt, hoe sneller je status, populariteit en autoriteit stijgt

Deel je kennis, kunde en passie zonder het technische gedoe, en krijg je eigen publiek wat fan wordt van jouw berichten!

Die heldere boodschap en aantrekkelijke content maakt dat mensen je begrijpen 

Klanten die bij je passen! Jij trekt aan de juiste touwtjes. 

Een gerust gevoel omdat je weet waar je mee bezig bent 

Inzicht in ons werk

European Pickle Smash

In samenwerking met Pickleball.nl organiseren we het grootste pickleballtoernooi van Europa. Deze snelgroeiende sport wordt al jaren omarmd door de eigenaren van Pickleball.nl. Samen hebben we gekeken naar hoe we meer mensen in aanraking kunnen brengen met Pickleball. The European Pickle Smash is daar de uitwerking van.