Join the squad

Score with concepts, run with ideas

Een levenlang voordeel van sporttalent

Die gouden prestatie. Daar draait het om. Alles moet in het teken staan van het behalen van die ene prestatie. Maar dat is nog niet zo eenvoudig. Topsport draait om details en balans: goed trainen, goed eten en goed herstellen. Daar is geld voor nodig. Maar hoe ga je geld genereren? Met de pet rondgaan via de gebaande wegen is al vaker niet doeltreffend gebleken. Met behulp van Centrista gaan we een andere koers varen, vanuit het geloof dat jij, ongeacht je prestaties op dat ene prestigieuze toernooi, een leven lang voordeel moet halen uit jouw talent.

1 +
ideeën en concepten
0 %
energie en inzet
0
uur in de week

“Maar… ik wil aan het roer staan"

Logisch en in onze ogen zelfs noodzakelijk. We moeten écht gaan samenwerken en dus een richting op varen die past bij jou en waarmee je écht verschil kunt maken. Want dat is het doel van de samenwerking. Wij kunnen zonder jouw kennis, talent en input nooit goed vertalen naar de juiste output. Alleen weten we ook dat jij als sporter de tijd optimaal moet inzetten om tot prestaties te komen. En daarom zetten we onze kennis, kunde en capaciteit in, zodat jij effectief met je tijd omgaat en de zakelijke kant flink in beweging zet.

We snappen dat het vinden van een geschikte partij geen makkelijke keuze is

Het zelf doen. Kop in de wind. Ergens voor gaan. Het typeert de topsporter.

Je hebt gevoelsmatig meer controle en wordt er na verloop van tijd ook nog beter in.

Jezelf vermarkten is een belangrijke bouwsteen voor een succesvolle sportcarrière.

Tegelijkertijd snappen we dat je dit niet zomaar even uitbesteedt.

Het is een specialisme, geschikt voor sportmarketeers en niet voor partijen die enkel je social media beheren of een sponsorbrochure in elkaar knutselen.

Zij kunnen waarschijnlijk een paar mooie dingen opleveren, maar kijken ze ook naar jouw identiteit, wat jij wilt met je carrière, waar je voor staat, naar jouw karakter en wat daarbij past?

Als je dit niet zeker weet, is er waarschijnlijk alleen gekeken naar output en is de boodschap bij jouw doelgroep niet aangekomen, met een teleurstellend resultaat tot gevolg.

Zonde van je tijd en investering!

"Rennen is voor beesten. Je hebt een brein en een bal nodig voor voetbal."

- Louis van Gaal

Run with ideas, score with concepts

De quote van Van Gaal geeft onze visie aan.

Marketingsucces begint met een strategie en een verhaal te vergelijken met de bal en het brein waar Van Gaal het over heeft.

Zonder dat zijn we aan het rennen zonder richting.

Investeren we tijd en geld in zaken die niet beklijven.

Het ziet eruit als voetballen zonder doelen of als wielrennen zonder finish.

En dat gaan wij omzetten. We zetten ideeën om naar concepten.

Door jouw talent en identiteit, gaat marketing werken

Door jouw geloof, talent, doorzettingsvermogen ofwel identiteit gaat marketing werken! Dat komt omdat elke generieke boodschap ineens richting krijgt. Het plaatsen van tekst, video’s, foto’s of andere vormen van content krijgt hierdoor een heldere focus. Het betekent dat je kaders hebt waarbinnen je kunt bewegen, waardoor alle uitingen scherper en duidelijker worden. Mensen gaan herkennen wie jij bent en waar je voor staat. Dat levert een fanbase op en een zeer duidelijke propositie richting sponsoren.

Contact met Centrista

Wij kunnen je helpen, als je wil

Hi, ik ben Gert Jan Stevens, het gezicht achter Centrista. Met meer dan 10 jaar ervaring in sport en marketing kennen we de ins en outs en weten we wat wel en niet werkt. We hebben een uitgebreid netwerk dat meerdere klanten stappen vooruit heeft laten zetten. We doen dit voor topsporters zoals jij, maar ook voor bedrijven in de sport.

Hét aanvalsplan

S

Strategie

Strategie is essentieel. Laten we het dus “stratekey” noemen 😉. Zonder strategie is alles wat je publiceert oppervlakkig, zonder doel, en vaak zonder specifieke boodschap. Dat is iets wat je wilt vermijden.

Mensen worden dagelijks overspoeld met een enorme hoeveelheid content, mede dankzij AI. De vraag is: hoe ga jij de aandacht trekken van jouw doelgroep in een wereld waarin we gemiddeld 10 uur per dag aan schermtijd besteden en waarin er miljarden contentmakers zijn?

Het begint allemaal bij jou en je onderneming. Wat wil je uitstralen? Hoe wil je dat mensen naar je kijken? Wat onderscheidt jou van je concurrenten? Wat zijn je doelstellingen? Dit soort vragen worden behandeld tijdens onze strategiesessie en vormen de basis en kaders voor al jouw uitingen. Benieuwd naar hoe zo’n sessie er precies uitziet? Je vindt alle details hier!

C

Content

Content is de vertaling van jouw identiteit, bedrijf en doelstellingen naar tekst, foto’s, video’s, audio en visuals.

Dit vergt precisie en betekent dus dat we ver wegblijven bij lukraak contentproductie. We moeten jouw boodschap doeltreffend overbrengen, zodat je jouw doelgroep weet te bereiken, werkt aan je naamsbekendheid, omzet weet te behalen of andere doelstellingen te realiseren.

Tijdens onze strategiesessie komen we bij de kern en in deze fase vertalen we deze met precisie door.

O

Online

Publicatie. We gaan jouw boodschap aan de wereld vertellen. Voor de buitenwereld is dit het begin, voor jou een onderdeel en een stap in de goede richting. Het online gaan lijkt het begin en ook direct het einde.

Maar niets is minder waar.

Het is letterlijk een stap. Een belangrijke stap, want zodra je het alleen bij online zetten houdt, houden we het veel te oppervlakkig. Het is belangrijk om te kijken waar jouw doelgroep zit, waar je boodschap aanslaat, maar ook hoe je boodschap aanslaat. En dat is per kanaal anders.

Deze fase heeft lichte overlap met het strategietraject, het verschil is dat het nu concrete vormen aanneemt.

R

Reach

Instagram, LinkedIn, TikTok, je eigen website of andere kanalen: bij elk platform zijn er ‘handigheden’ die je helpen bij het vergroten van je bereik.

Neem bijvoorbeeld bij een goed geschreven blogartikel de alt-tag, meta-omschrijving en titel goed mee. Realiseer je ook dat LinkedIn de gebruiker het liefst op het platform houdt, dus een externe link wordt minder goed opgenomen in het algoritme.

Hebben we het al gehad over het aantal #hashtags bij Instagram? De juiste dingen doen betekent meer bereik, waardoor jij jouw bedrijf en jouw boodschap aan meer mensen hebt kunnen overbrengen.

E

Engagement

Andere woorden voor engagement zijn: betrokkenheid, verbondenheid, interactie. Het betekent dat we komen bij het punt waar de inspanningen voor bedoeld zijn.

We willen dat mensen betrokken raken, dat ze een verbondenheid voelen en bereid zijn zaken met je te doen. Het consistent doorvoeren en ontwikkelen van je contentstrategie zorgt ervoor dat jij jouw doelstellingen gaat behalen!

Jouw strategie & boodschap

Waar veel ondernemers en bedrijven beginnen met de output, beginnen wij met de input.

Ofwel het neerzetten van een goede strategie.

Dat begint met doorgronden, jezelf echt goed leren kennen, kaders neerzetten en het stellen van vragen waar je goed over na moet denken.

Dus wat wil je overbrengen, waar sta je voor, waarom doe je zoals je doet, wanneer komen klanten bij je.

Dit levert je houvast en een duidelijke koersrichting op in je uitingen. Met uitingen bedoelen we visuele aspecten als foto, video, tekst, website enzovoorts.

Dit noem ik ook wel het deel waar je van de buitenwereld de complimenten voor krijgt. Uiterst belangrijk.
Iets waar we (in samenwerking met gespecialiseerde partners) je 100% mee helpen. Hieronder geven we inzicht in onze services.

Copywriter

Écht goede teksten. Geen twaalf in een dozijn. Een heldere boodschap, speciaal voor jou.

Foto

Persoonlijke foto’s die passen bij jouw boodschap voor meer aanspraak op o.a. je socials en website

Graphics

Van nieuwe huisstijl tot het ontwikkelen van graphics voor je website, socials, offline promotie en events.

Strategie

Samen op weg naar een scherpe strategie. Uitgewerkt op één A4 als jouw houvast.

Video

Video in alle vormen. Van bedrijfsreportage tot korte filmpjes. Prachtige beelden met elk hun eigen doel.

Website

Een website die past bij jouw verhaal, event, bedrijf en identiteit maar daarnaast ook voldoet aan alle door Google gestelde eisen.

Sterk verbeterde focus op jouw sport en prestaties doordat marketing en sales effectief tijd en geld oplevert

Een plan op één A4, waardoor je je boodschap direct sterker overkomt!

Bevrijd jezelf tijdrovende taken, zinloze investeren en krijg meer focus op jouw doelen

Hoe meer mensen je content zien, hoe meer erover gepraat wordt, hoe sneller je status, populariteit en autoriteit stijgt

Deel je passie zonder het technische gedoe, en krijg je eigen publiek wat niet kan wachten op je volgende bericht

Doordat je fans en populariteit stijgen, groeit je waarde, waardoor bedrijven je als ideale partner zien om mee samen te werken!

Een leven lang voordeel, ongeacht die ene prestatie, van jouw unieke talent.

Een gerust gevoel omdat je weet waar je mee bezig bent 

Inzicht in ons werk

European Pickle Smash

In samenwerking met Pickleball.nl organiseren we het grootste pickleballtoernooi van Europa. Deze snelgroeiende sport wordt al jaren omarmd door de eigenaren van Pickleball.nl. Samen hebben we gekeken naar hoe we meer mensen in aanraking kunnen brengen met Pickleball. The European Pickle Smash is daar de uitwerking van.

Fotostrategie Sportloaded.nl

Sportloaded is een van de labels van Centrista. We hadden meer dan 800 blogs geschreven en stonden voor de uitdaging om hier unieke beelden bij te krijgen die passen bij het platform! Door middel van een goede strategie ontwikkelden we een mooie stijl, resulterend in duizenden unieke sportfoto's.