Score with concepts, run with ideas

Onderscheidende verhalen en concepten

Bij Centrista sportmarketing ontwikkelen we krachtige en creatieve strategieën en concepten die sport en business samenbrengen.

We helpen bedrijven én topsporters om de kracht van sport te benutten, merken te versterken en doelen te bereiken.

Stel je voor dat jouw organisatie niet alleen de aandacht trekt, maar ook het hart van je doelgroep wint.

Of je nu als bedrijf wilt innoveren, nieuwe klanten wilt bereiken of je merk aantrekkelijker wilt maken, wij laten zien hoe sport dat mogelijk maakt.

uniek en creatief
1 %
tevreden klanten
0 +
focus
0 %

"Er is niets zo sterk als sport"

Sport is enorm krachtig – misschien wel krachtiger dan we ons beseffen. In Nederland zijn we met weinig dingen zó intens bezig als met sport. Uit onderzoek blijkt dat we gemiddeld 2 uur per dag besteden aan sport.

Dat zie je terug in de kijkcijfers van het EK voetbal, de Tour de France of de Olympische Spelen. In de duizenden activiteiten die we dagelijks uploaden op Strava. En in de tijd én het geld die we in onze hobby’s steken.

Denk ook aan de podcasts en streams die massaal gevolgd worden op deadline day in het voetbal. Of de razendsnelle uitverkoop van startbewijzen voor marathons en andere evenementen.

Sport bindt en verbindt ons. Vrijwillig, omdat het ons aantrekt, elke dag weer. Het zou bijna gek zijn om daar als bedrijf géén gebruik van te maken.

Herken jij dit?

Doelloos rondvliegen met marketingcampagnes:
Veel bedrijven schieten hun marketingboodschap de wereld in als hagel, zonder focus of richting. Je verspilt je middelen en bereikt niets, simpelweg omdat je niet scherp mikt

Je lijkt op iedereen, dus niemand ziet je:
Als je boodschap niet onderscheidend is, val je weg in de massa. Veel bedrijven doen precies hetzelfde, en dat maakt het moeilijk om op te vallen. Je wordt één van de velen. Je doelgroep moet meteen kunnen zien waar jij voor staat, anders ben je simpelweg ‘nog een bedrijf’.

Geen duidelijke focus = verspilde energie:
Marketing zonder een helder plan is als water naar de zee dragen. Je bent wel bezig, maar het levert niks op. Zonder focus in je campagnes ben je alleen maar geld en tijd aan het verspillen. Elke actie moet bijdragen aan je doel, anders kun je net zo goed niets doen.

Je boodschap komt niet binnen:
Als je niet de juiste snaar raakt bij de juiste mensen, dan is het alsof je in het luchtledige aan het praten bent. Je boodschap blijft zweven en bereikt de mensen die er echt toe doen niet. Dit is waar veel bedrijven de mist in gaan – ze sturen iets uit, maar niemand vangt het op.

Geen engagement, geen impact:
Een account op sociale media betekent niets zonder echte interactie. Veel bedrijven zijn aanwezig, maar er gebeurt niets. Geen likes, geen reacties, geen betrokkenheid. Zonder een plan ben je simpelweg aan het zenden zonder resultaat.

"Rennen is voor beesten. Je hebt een brein en een bal nodig voor voetbal."

- Louis van Gaal

Run with ideas, score with concepts

Marketing zonder strategie is rennen zonder richting. Iedereen kan druk doen en rondrennen, maar scoren is een ander verhaal.

Dat geldt ook voor jouw uitdagingen. Een beetje roepen, wat losse ideeën de wereld in slingeren – dat lukt wel. Maar écht scoren en opvallen vraagt om meer: focus, een plan en het lef om je te onderscheiden. Dáár zit het verschil.

Zonder strategie investeer je in niets blijvends. Het is als voetballen zonder doel of wielrennen zonder finish: alle tijd, geld en energie verdwijnen in het luchtledige.

Wij veranderen dat.
Bij Centrista sportmarketing zetten we ideeën om in scherpe concepten die concreet bijdragen aan jouw bedrijfsdoelen.

Door jouw talent en identiteit, gaat marketing werken

Op basis van jouw identiteit koppelen we de juiste sporter, sportclub of sportteam. Zij zijn de dragers van de boodschap die jij wilt overbrengen en sluiten aan bij de doelstellingen die je wilt behalen.

Daardoor krijgt alles wat je doet – van teksten en video’s tot foto’s en andere vormen van content – ineens richting en focus. 

Onder de zorgvuldig gekozen paraplu van topsport hangen we alle kleine acties. Zo wordt het voor je doelgroep glashelder wie jij bent, waar je voor staat en wat je wilt bereiken. Het geeft je kaders om binnen te bewegen, waardoor al je uitingen scherper, consistenter en krachtiger worden.

Interessant om te lezen

Contact met Centrista

Wij kunnen je helpen, als je wil

Hi, ik ben Gert Jan Stevens, het gezicht achter Centrista. Met meer dan 10 jaar ervaring in sport en marketing kennen we de ins en outs en weten we wat wel en niet werkt. We hebben een uitgebreid netwerk dat meerdere klanten stappen vooruit heeft laten zetten. We doen dit voor topsporters zoals jij, maar ook voor bedrijven in de sport.

Hét aanvalsplan

marketing en concept strategie

Strategische ontwikkeling

Welke doelstelling heb je, waar loop je tegenaan en hoe kan sport daarbij helpen?

We combineren dat met de vragen: waar sta je voor, hoe wil je dat anderen je zien en wat wil je bereiken?

In deze fase gaan we strategisch te werk. We leggen de kern bloot en zorgen dat alle keuzes voortaan vanuit een stevig fundament worden gemaakt.

creatieven strategieën en concepten in de sport

Creatieve concepten

Vervolgens is het de kunst om iets wat intern lastig oplosbaar leek, voor de buitenwereld eenvoudig en begrijpelijk te maken. Ook iemand zonder affiniteit met jouw bedrijf moet direct snappen wat de kern van de boodschap is.

In deze fase zetten we de topsport-paraplu op: een krachtig verhaal dat via sport wordt verspreid en jouw boodschap helder en overtuigend naar buiten brengt. Dit vertalen we naar een creatief concept – zorgvuldig gekozen sporter, sportclub of sportbedrijf – dat past bij jouw uitdaging en zich vertaalt in duidelijke, herkenbare uitingen naar buiten.

Roadmap

Vervolgens hangen we alle acties onder de paraplu en creëren we een duidelijke roadmap. Die roadmap bestaat uit stappen die variëren van contentontwikkeling tot activaties, groot én klein – van evenementen tot sponsoradvies – altijd gericht op de eerder uitgesproken doelstellingen.

Ben je klaar om tien stappen vooruit te zetten, of kies je liever voor twee? De keuze is aan jou. Wij zorgen ervoor dat elke stap de juiste richting op gaat.

Voor wie?

Een plan en een concept zijn pas echt waardevol wanneer ze tot leven komen! Daarom staan wij klaar om je te helpen met onze creatieve dienstverlening.

Bedrijven

Of je nu een merk, sportschool of dienstverlener binnen de sport bent, of een bedrijf buiten de sport dat een verbinding wil maken met sport in je marketing—wij helpen je om je boodschap effectiever over te brengen.

Clubs & Events

Als club, vereniging of evenement is het cruciaal om een duidelijke en creatieve strategie en boodschap te hebben. Hiermee kun je werken aan fan engagement en tegelijkertijd je propositie naar sponsoren verbeteren.

Sporters

Als sporter is het niet fijn om elk jaar met je sponsorpet rond te lopen. Daarom is het belangrijk om te werken aan een duidelijke propositie, te beginnen met een sterke strategie en conceptontwikkeling.

Ondersteunende diensten

Een plan en een concept zijn pas echt waardevol wanneer ze tot leven komen! Daarom staan wij klaar om je te helpen met onze creatieve dienstverlening.

Strategie

Samen op weg naar een scherpe strategie. Uitgewerkt op één A4 als jouw houvast.

Video

Video in alle vormen. Van bedrijfsreportage tot korte filmpjes. Prachtige beelden met elk hun eigen doel.

Website

Een website die past bij jouw verhaal, event, bedrijf en identiteit maar daarnaast ook voldoet aan alle door Google gestelde eisen.

Copywriter

Écht goede teksten. Geen twaalf in een dozijn. Een heldere boodschap, speciaal voor jou.

Foto

Persoonlijke foto’s die passen bij jouw boodschap voor meer aanspraak op o.a. je socials en website

Graphics

Van nieuwe huisstijl tot het ontwikkelen van graphics voor je website, socials, offline promotie en events.

Succesvolle samenwerkingen

Inzicht in ons werk

Eventcase: Padellen met de Rebellen

Het concept 'Padellen met oud-profs' van FC De Rebellen werd op 12 oktober gelanceerd. Een geweldige dag met volop enthousiaste reacties. Nieuwsgierig naar hoe het eruitzag en wat mensen ervan vonden?

Klantcase: SB-coaching

SB Coaching kwam met de vraag om een nieuwe website te bouwen. Maar het resultaat was een compleet nieuwe boodschap en strategie. Benieuwd hoe dat eruitziet? Je leest het hier!

Case: sportsponsoring Jorrit Bergsma

Vlak voor de start van het schaatsseizoen kwam Jorrit Bergsma, olympisch kampioen en marathonschaatser, bij ons met een uitdaging: er was nog één sponsorplek vrij op zijn schaatspak. Een kans die snel ingevuld moest worden. Lees hier hoe we dit hebben ingevuld.

Eventcase: Eerste editie van Sportconnect

Op 19 september 2024 organiseerden we met trots de allereerste editie van SportConnect, een initiatief van Centrista dat sportprofessionals met elkaar verbindt. Benieuwd naar de reacties en de opzet?

Ontvang een gratis conceptplan!

Vraag gratis een plan aan!

Benieuwd hoe sportmarketing jouw bedrijf kan helpen?

Vul een paar korte vragen in en wij maken een gratis conceptplan voor je.

Creatief, praktisch én helemaal vrijblijvend.

Probeer het en daag ons uit!